2014/04/03

Dekortapasz szerelem

Ismeritek a dekortapaszt vagy angol nevén washi tapet? Hát én imádom. Körülbelül egy fél éve találkoztam vele először és azóta is csak gyűjtöm őket nagy bőszen. Ebben segítségemre van, hogy most már nagyon sok helyen nagyon sok fajtát lehet kapni. Például csak a pippinél 334 fajta dekortapasz kapható és legutóbb a Springfield boltban találtam. Bementem sálat és táskát venni és kijöttem 3 dekortapasszal...ki gondolta volna.
Szóval most már rengeteg helyen lehet kapni (hobbiboltokban és papírírószerboltban is) és a net is tele van jobbnál jobb ötletekkel, hogy mit is lehet velük csinálni. Igyekeztem jó ötleteket összeválogatni nektek, remélem hasznát veszitek majd :)

Számomra a dekortapasz elsősorban azt jelenti, hogy maradék papírokat díszíthetek hasznosíthatok újra vele. Az alábbi 6 képen található tárgyak mindegyike újrahasznosítás során keletkezett. Balról jobbra nézve az elsősorban a második kép egy régi füzet fel nem használt lapjának új életét mutatja, míg a harmadikon egy kemény fedeles magazin lapjának átalakítását láthatjátok természetesen washi tape-pel. (Teljes méretért katt a képre.) 
Dekortapaszaim
Dekortapaszaim
Üdvözlőkártya maradék kartonból
Üdvözlőkártya maradék kartonból
Egy magazin kemény fedelének újrahasznositása
Egy magazin újrahasznositása
Na de nézzünk kicsit komolyabb dolgokat is. A dekortapasznak ugyanis van egy nagyon jó tulajdonsága: mindenre tapad (nem a macskára nem, de amúgy minden másra). Emlékeztek még az újra hűtőmágnes blogbejegyzésre? No a dekortapasz  is csodákat művelhet csunyácska reklám hűtőmágneseinkkel. Az alábbi képen látható hűtőmágnes például előző életében egy bankot reklámozott de így sokkal jobban néz ki. A következő képekről meg fogadjunk, hogy nem gondoltátok volna, hogy wc papír gurigák vannak rajta. Ugye hogy mi mindennek lehet második életet adni? :) A csúnya wc papír gurigából cuki kis ajándék doboz készült. Nem mondom, hogy egyszerű mert az istennek nem akart ott behajlani ahol én akartam, de szerencsére volt mivel kísérletezni és hát el van a gyerek ha játszik. Az eredi ötletet egyébként Jessi bolgján találtam de még kiegészíteném annyival, hogy egy kis festékkel tényleg csodálatos dolgot lehetne csinálni kis wc papír gurigánkból. Én ezt időhiányában nem próbáltam ki, de ha valaki eljut idáig szívesen megnézném a róla készült képeket. :) 

Dekortapaszaim
Újra hűtőmágnes
Üdvözlőkártya maradék kartonból
Wc papír guriga kicsit másképp
Ajándékdoboz
Ajándékdoboz
Természetesen a dekortapasz nem csak az újrahasznosítás során lehet nagy segítségünkre. Sokan például a hétköznapi munkáikhoz használják papírok és egyebek rendezése terén. Egy két érdekességet e téren az alábbi linkeken találhattok:

Naptárban:
Fontos napok megjelölésére, vagy épp csak úgy díszítésnek. Személyszerint ha ilyet csinálnék biztos a szülinapokat jelölném kis tortás washi tape-pel.



Rendezéshez:
Mennyivel jobban néz ez ki mintha csak egyszerűen ráírnánk a fülekre a szöveget. Persze meg kell tanulni melyik szín mihez van :)




Aztán sokan dekoráláshoz használnak dekortapaszokat, feltételezem innen a név is és hát valóban nagyon sok mindennek jót tesz egy kis tapasz. Két ötlet a netről:

Lámpához:
Juditu képekkel illusztrálva mutatja be blogján hogyan alakíthatod át megunt lámpádat. Szerintem zseniális!



Mobiltokhoz:
Nekem ez az ötlet nagyon tetszik bár tartok tőle, hogy ez nem lenne túl tartós mivel a telefonom folyamatosan a táskám mélyén zötykölődik.




Még órákig tudnám sorolni mi mindenre használható a dekortapasz de időhiányába mára ennyi ötlettel kell beérnetek. Ellenben szívesen veszem a ti ötleteiket is e-téren :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése