2014/09/22

Csináld magad: Kávésüvegből varrókészlet

Készítettem kávésüvegből egy tűpárnás üveget és mivel nagyon megtetszett csináltam hozzá leírást is, hátha más is kedvet kap. 
Csak úgy mint az eddigi csináld magad posztok ez is nagyon egyszerűen  elkészíthető, ráadásul újrahasznosított anyagokból megoldható a kivitelezés :)
A végeredmény szerintem nagyon mutatós és akár ajándékba is eltudom képzelni például egy kreatív ismerősnek :)


Hozzávalók:
- üres kávésüveg
- karton (én egy müzlis dobozból vágtam ki egy darabkát)
- textil (egy régi ruhadarab is megteszi)
- szalag (egy csokis doboz masniját áldoztam föl)
- tömőanyag (egy öreg párnából)


Elkészítés:
1) Mossuk el az üveget jó alaposan és szedjük le róla a címkét. Az enyémről egyszerűen lejött, csak egy kis ragasztó maradt rajta amit körömlakk lemosóval távolítottam el. 

2) A kartonpapírra fejjel lefelé helyezzük rá az üveg fedelét, rajzoljuk körbe és vágjuk ki a mintát. 

3) Vágjunk ki hozzá egy kör alakú anyag darabot úgy, hogy jó pár centivel nagyobb legyen az átmérője a karton formánknál.

4) Férceljük körbe a textil szélét majd helyezzünk bele tömőanyagot. A tömőanyag tetejére helyezzük rá a kartonlapunkat és húzzuk meg a cérnát úgy, hogy közben a karton alá igazgatjuk a tömőanyagot (2. kép). Varjuk el a szálat.

6) Az elkészített kis párnácskák ragasszuk rá a kávésüveg kupakjára.

7) Fogjuk a szalagunkat és ragasszuk körbe úgy, hogy takarja el az üveg és a textil határát. 

Az üveg ezzel készen is áll, de persze tovább díszíthetjük akár egy aranyos matricával, vagy ahogy én is csináltam néhány kis fém aprósággal. És mivel 0forintosprojektnek szántam, az Alexandrától kapott fityegők közül választottam rá díszt :) 

Már csak az maradt hátra, hogy a varrókészletet belepakoljuk. Én egy kisollót, egy mérőszalagot, különböző színű cérnákat helyeztem az üvegbe és természetesen a tetejére gombostűket és varrótűket szurkáltam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése