2014/04/15

Tavaszi rendszerezés

Idén a tavaszi megújulás a kreatív sarkomra csapott le, mert bár meg lettem dicsérve, hogy nálam még a kupi is színes és stílusos Anyu ezzel nem ért egyet: Mert a kupi az akárhogy nézzük kupi. Próbáltam megértetni vele, hogy ez művészéknél normális és a zseni amúgyis átlát a káoszon, de ezt sose hitte el nekem. Már mint nem azt, hogy megbirkózom a káosszal. Zseni létemet nem látja annyira és ami azt illeti valószínűleg igaza van de psszzt ez maradjon közöttünk.
Hogy megszüntessem hát az általa áldatlan állapotnak nevezett színes zűrzavart, a szülinapomra kértem egy újabb cd polcot és mert az magába még kevés lett volna csináltam mellé kis tárolókat és vásároltam további rendszerező elemeket. Ezekről képet is készítettem hátha nektek is kedvetek támad hozzá :)

Először is színes kis rekeszeket terveztem a cd polcomra. Ezek megvalósításához már több hónapja gyűjtögettem a Nescafés dobozokat, mert azoknak pont jó a mérete és tekintettel arra, hogy rengeteg textilem van azzal vontam  be a dobozokat PLA alapú ragasztó segítségével:

Papír dobozok újrahasznosítása textillel

TIPP: Ha ilyet csináltok a textil választásánál ügyeljetek arra, hogy elég vastag legyen vagy legalább mintás színes, mert más különben nagyon átüthet a doboz eredeti mintája. Persze az is megoldás lehet ha magát a dobozt előtte lefestjük mondjuk fehérre, de nem tudom, hogy ebben az esetben milyen ragasztót használhatnánk meg amúgyis: lustaság félegésség. Fontos még, hogy ne felejtsük el kivasalni a textilt kezdés előtt és úgy vonjuk be vele a dobozt  mint ahogy csomagoló papírral csinálnánk. 

Én nagyon élveztem az átalakítását és szerintem az eredmény magáért beszél :)
(Tudom tudom kicsit átlátszik az eredeti minta, de nyugtatásúl közlöm, hogy a cd polcon ez egyáltalán nem feltűnő).
"Before after" kép

4 darab fakkot csináltam végül és mivel ez magában kevés lett volna további tároló elemeken kellett gondolkodnom. Mivel hely hiánnyal is küszködők mágneses tároló elemeket kezdtem el készíteni egyrészt régi gyöngyös dobozokból, másrészt Kusmi teás dobozból. Ezek az IKEAban kapható konyhai mágneses tárolók analógiájára készültek baromi egyszerűen: vettem a hobbiboltban erős 16 és 25 mm átmérőjű mágneseket és ezeket ráragasztottam a dobozok aljára. Mivel nem volt elég dobozom a gyöngyboltba vásároltam további kis dobozokat és arra is ragasztottam mágnest. Meg kell hagyni nagyon aranyosak lettek és meg is voltam elégedve velük.
Mágneses tároló elemek balról jobbra: 1. IKEAs konyhai tároló, 2. Gyöngyös dobozok újrahasznosítva, 3. Teás doboz újrahasznosítva.
TIPP: a mágnes nem bír el mindent, ez inkább kicsi és könnyű dolgok tárolására alkalmas.

Ezzel nagyjából sikerült is az alapanyagokat elpakolni. A folytatás ezek után már gyerekjáték volt. A képeslapokat sorba felállítottam a polcra, a dekortapaszok kaptak egy használaton kívüli üvegedényt, a gyöngyök pedig egy csodás kis rekeszes tárolót.

Balról jobbra: 1. Képeslapok a polcon, 2. Dekortapaszok tárolása, 3. Gyöngyök szín szerint kiválogatva. 

Ami az ékszereket illeti nekik egy sok rekeszes fadoboz és egy színben hozzápasszoló fém fülitartó jutott. És bár ezt nem én készítettem, nekem ez utóbbi lett a kedvenc tárolóm, úgyhogy minden oldalról le is fényképeztem gyorsan. 
Kedvenc tároló elemem: I AM ékszertartó
Egyelőre ezzel meg is oldódott a kupi probléma, de magamat ismerve kb. 1 hétig lesz rend mielőtt előtörne belőlem a zseni-káosz elmélet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése